خط خطی های انتظار

اى باغ آرزوهاى من! مرا ببخش که آداب نجوا نمى‌دانم

خط خطی های انتظار

اى باغ آرزوهاى من! مرا ببخش که آداب نجوا نمى‌دانم

خط خطی های انتظار

اللهم عجل لولیک الفرج
با سلام
برای دنبال کردن محتوای جدید وبلاگ به سایت Monje.ir مراجعه کنید.
همچنین سایت جدید از امکان ثبت نام نیز بهره میبرد که در صورت صلاحدید میتوانید عضو شده و مارا در نشر محتوای ناب یاری رسانید.
ظهور قائم آل محمد (عج) محلی برای نشر ناب ترین مطالب مذهبی، شعر، دلنوشته های انتظار، حجاب و عفاف، آداب زندگی اسلامی، انقلاب و رهبری می باشد.
پیشاپیش از حضور سبز شما کمال تشکر و قدردانی را دارم.
با آرزوی بهترین ها
یا مهدی

دنبال کنندگان ۱ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید

۳۷ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۱ ثبت شده است

کمی با خود خلوت کنیم ( بخون )
اومد پیشم حالش خیلی عجیب بود فهمیدم با بقیه فرق میکنه
گفت :حاج آقا یه سوال دارم که خیلی جوابش برام مهمه
گفتم :چشم اگه جوابشو بدونم خوشحال میشم بتونم کمکتون کنم
گفت: من رفتنی ام!
گفتم: یعنی چی؟
گفت: دارم میمیرم
فتم: دکتر دیگه ای رفتی، خارج از کشور؟ گفت: نه همه اتفاق نظر دارن، گفتن خارج هم کاری نمیشه کرد.
گفتم: خدا کریمه، انشاله که بهت سلامتی میده
با تعجب نگاه کرد و گفت: اگه من بمیرم یعنی خدا کریم نیست؟

  • علی آقاجانی

آی دونه دونه دونه /  نون و پنیر و پونه /  قصه بگم براتون؟ /  قصه ای عاشقونه؟

 

یه وقت نگین دروغه /  یه وقت نگین که وهمه /  اون که قبول نداره /  نمی تونه بفهمه

 

بریم به اون فصلی که /  اوج گرمی ساله /  ماجرای قصه مون /  داخل یک کاناله

  • علی آقاجانی
تقدیم با عشق به عشق
عشق یعنی انتظاروانتظار
عشق یعنی هر چه بینی عکس یار
عشق یعنی شب نخفتن تا سحر
عشق  یعنی سجده ها با چشم تر
عشق یعنی دیده بر در دوختن
عشق یعنی از فراقش سوختن
عشق یعنی سر به در آویختن
عشق یعنی اشک حسرت ریختن
عشق یعنی چون محمد پا به راه
عشق یعنی همچو یوسف قعرچاه
عشق یعنی لحظه های ناب ناب
عشق یعنی لحظه های التهاب
عشق یعنی گم شدن در کوی دوست
عشق یعنی هر چه در دل آرزوست
عشق یعنی یک تیمم یک نماز
عشق یعنی عالمی راز و نیاز
عشق یعنی یک تبسم یک نگاه
عشق یعنی تکیه گاه و جان پناه
عشق یعنی سوختن یا ساختن
عشق یعنی زندگی را باختن
عشق یعنی همچو من شیدا شدن
عشق یعنی قطره و دریا شدن
عشق یعنی مستی ودیوانگی
عشق یعنی با جهان بیگانگی
عشق یعنی با پرستو پر زدن
عشق یعنی آب بر آذر زدن
عشق یعنی سوزنی آه شبان
عشق یعنی معنی رنگین کمان
عشق یعنی شاعری دل سوخته
عشق یعنی آتشی افروخته
عشق یعنی با گلی گفتن سخن
عشق یعنی خون لاله بر چمن
عشق یعنی شعله بر خرمن زدن
عشق یعنی رسم دل بر هم زدن
عشق یعنی بیستون کندن به دست
عشق یعنی زاهد اما بت پرست
عشق یعنی یک شقایق غرق خون
عشق یعنی درد و محنت در درون
عشق یک تبلور یک سرود
عشق یعنی یک سلام و یک درود

چقدر این عشق زیباست....کاش روزی اینگونه عاشق باشیم...عاشق مولای تنهامون...عاشق یه عشق حقیقی از نوع عشق

  • علی آقاجانی
خواب که باشی، آب را نمی دانی که چیست! 
خواب که باشی، برایت فرقی نمی کند که آب چه کرده باشد، یا تو با آب چه می توانی کرد!
خواب که باشی، فریاد نمی شناسی! 
خواب که باشی، برایت فرقی نمی کند که فریاد از شرق باشد یا از غرب!

و در تمام این ها نقطه ی مشترک، خواب است! خواب!

بیدار که باشیم، می بینیم که آب با مردم همسایه ی مسلمان ما در شرق چه کرده است!
بیدار که باشیم، می فهمیم که " اگر مسلمانان هر کدام یک سطل آب بر روی اسرائیل بریزند، اسرائیل غرق خواهد شد" یعنی چه! 
بیدار که باشیم، بی تفاوت نمی گذریم از کنار فریادها و یاری طلبیدن ها!
بیدار که باشیم، فریاد را تاب نمی آوریم، چه از پاکستان بلند شده باشد، چه از فلسطین و غزه!

و در تمام این ها نقطه ی مشترک، بیداری است! بیداری!

بیدار شویم، یاری برسانیم، سطل آبی در دست گیریم، فریادی بزنیم...

  • علی آقاجانی
هنوزم که هنوز است …
عصر یک جمعه‌ی دلگیر، دلم گفت بگویم بنویسم که چرا عشق به سامان نرسیده است؟
 چرا آب به گلدان نرسیده است؟
 چرا لحظهء باران نرسیده است؟ 
و هر کس که در این خشکی دوران به لبش جان نرسیده است، به ایمان نرسیده است و غم عشق به پایان نرسیده است.
 بگو حافظ دلخسته زشیراز بیاید بنویسد که هنوزم که هنوز است، چرا یوسف گمگشته به کنعان نرسیده است؟ 
چرا کلبه‌ی احزان به گلستان نرسیده است؟

  • علی آقاجانی
دل بی قرار نیست ادا در می آوریم
چشم انتظار نیست ادا در می آوریم
عمری است در تلاطم دنیا و لذت است
وقف نگار نیست ادا در می آوریم
مرغی است که هر زمان سر یک بام می پرد
دنبال یار نیست ادا در می آوریم
قلبی که دل به صحبت سرما سپرده است
فکر بهار نیست ادا در می آوریم
اصلا" دلی که مست ربا و ریا شود
گوشش به کار نیست ادا در می آوریم
بر لب دعای ندبه و دل غرق شهوت است
این انتظار نیست ادا در می آوریم
آقا محب واقعیت در میان ما
یک از هزار نیست ادا در می آوریم

  • علی آقاجانی
800x600

نکاتى پیرامون 313 یار مخصوص حضرت مهدى (عج)

پیرامون 313 یار مخصوص وویژه امام زمان به دو نکته مهم اشاره مى نماییم:

1 ـ تواتر حدیث 313 نفر

در همه جا معروف است و در کتابهاى مربوط به امام زمان (عج) نوشته شده که هنگام ظهور آن حضرت 313 نفر یاران مخصوصش به او مى پیوندند و همچون کوه در برابر حوادث ایستادگى کرده و همراه امام ع هستند و این حدیث 313 نفر در کتب معروف مانند بحار الانوار و اثبات الهداة و منتخب الاثر...آمده است.

2 ـ ویژگیهاى مخصوص یاران خالص یعنى 313 نفر از دیدگاه روایات

  • علی آقاجانی

مهدویت و سینمای هالیوود

گفت و گو با دکتر حسن بلخارى

بخش دوم

یک دروغ اگر به حد تواتر برسد مى‏شود حقیقت. وقتى ده‏نفر هى بیایند یک دروغ را تکرار کنند، انسان از لحاظ روانى تکان مى‏خورد. فیلمهاى مختلف وقتى بینندگان را مى‏ترساندند توصیه مى‏کردند که ما باید این فضا را رشد بدهیم. پس اینکه ذهن طراح غرب در جهت‏ شیوع مطلوبهاى خودش و جا انداختن آن در سطح جهان با تصویر مساله کاملا روشنى است. چرا که نیازى به ایجاد رابطه ندارد. تاریخ سینما و همچنین گذر زمان و پرده برداشتن اهداف پشت پرده غرب این را روشن مى‏کند. اما این موضوع چه ارتباطى با بحثهاى آخرالزمانى (فیوچریسم) که مثل تافلر و فوکویاما، هانیتنگتون و برژینسیکى و... مطرح مى‏کنند، دارد؟

واقعیت قضیه این است که بحث آینده‏گرایى در غرب خیلى جدى است و به‏عبارتى جدى‏تر از فضاى ما و علتش هم این است که ما با مساله انتظار در بعد مذهبى و دینى خودمان روبرو مى‏شویم، حضرت امام زمان، علیه‏السلام، در قلمرو دینى ما حضور دارد.

  • علی آقاجانی
800x600

800x600Normal0falsefalsefalseEN-USX-NONEFAMicrosoftInternetExplorer4

مهدویت و سینمای هالیوود

گفت و گو با دکتر حسن بلخارى

به یک عبارت جهان امروز جهان تصویر است و عمده‏ترین مصداق این تصویر سینماست. پستمن‏ در کتاب «زندگى در عیش، مردن در خوشى» خود سه دوره را یا سه سپهر را اصطلاحا براى انتقال معلومات ذکر مى‏کند. دوره اول دوره انتقال معلومات به وسیله زبان بود. پدر مى‏گفت فرزند حفظ مى‏کرد، دوره دوم دوره مکتوب بود و کتاب حافظ و حامل معنا براى نسل بعدى شد. ایشان سومین دوره را دوره تصویر مى‏داند که تصویر سینمایى و تلویزیونى جاى دو موج قبلى نشسته است. البته تحلیل ایشان این است که این تصویرها به ‏صورت خاص دارد ساخته مى‏شود و به جهان ارائه مى‏شود، ما در قلمرو افزایش دامنه جهل انسان قرار داریم تا علمش. تحلیلى که پستمن ارائه مى‏دهد تحلیل درستى است و این تقسیم‏بندى نسبت ‏به سه دوره انتقال معلومات واقعیت قضیه این است که ما داریم در عصر تصویر و عصر سینما زندگى مى‏کنیم و عنوانى که شما تحت عنوان دنیاىinformation, anformatic یا اطلاعات و انفجار اطلاعات دارید عصاره‏اش تصویر است، یعنى از یک طرف ما الان در عصر اطلاعات زندگى مى‏کنیم که این اطلاعات جذابترین، مؤثرترین، کارآمدترین و ماندگارترین شیوه ابراز آن تصویر است.

  • علی آقاجانی
اى باغ آرزوهاى من! مرا ببخش که آداب نجوا نمى‌دانم.

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۲۶ ارديبهشت ۹۱ ، ۲۱:۰۱
  • علی آقاجانی